Voor JUSI Racing begon het avontuur in de VW Fun Cup powered by Hankook in 2018. Het sympathieke team uit de provincie Vlaams-Brabant kocht een VW Fun Cup Evo2 waarmee het snel een sterke reputatie kon opbouwen. Na een afwezigheid van bijna twee jaar vanwege de coronacrisis, maakt het team van Jurgen Vermeulen en Sigrid Maes zijn terugkeer in 2022, met een splinternieuwe VW Fun Cup Evo3!
Liefhebbers van de beroemde racekever van Kronos Events zullen zich ongetwijfeld de opvallende kleuren herinneren van de #227 die tweemaal kampioen werd in de Evo2-categorie. De auto verdween twee jaar geleden van het toneel, maar teameigenaren Jurgen Vermeulen en Sigrid Maes bleven niet bij de pakken zitten.
“We vonden het destijds erg jammer om het kampioenschap te verlaten, maar de deur van de VW Fun Cup is altijd op een kier blijven staan”, doet Jurgen zijn verhaal. “Verschillende oplossingen werden overwogen en uiteindelijk is er beslist om een Evo3 aan te kopen bij WRT, geflankeerd met startnummer #493. We zijn erg gelukkig om er weer bij te zijn, want in de VW Fun Cup voelen we ons thuis. De manier waarop alle teamleden hartelijk ontvangen worden in de Club van de organisatie spreekt ons erg aan. Het is meer dan autosport alleen: het is Fun over de hele lijn!”
De nieuwe aanwinst komt over iets meer dan een maand aan in het atelier. De bolide wordt uitgerust in kleuren die een eerbetoon zullen vormen aan de in het oog springende livery van de #227, met zijn combinatie van rode en blauwe strepen en bollen.
Strijden met gelijke wapens
De nieuwe VW Fun Cup #493 Evo3 zal op 19 en 20 maart aan de start staan van de Kronos 8 Hours of Mettet met Jurgen Vermeulen en Sigrid Maes naast Kris Van Bael. “We onderhandelen op dit moment nog met andere mensen om het team aan te vullen maar voorlopig zijn dat de drie namen die op de auto zullen staan”, gaat de teameigenaar uit Herent door. “We trekken trouwens niet onvoorbereid naar de seizoensstart, want er staan enkele testsessies gepland zodat alle rijders het nieuwe materiaal onder de knie kunnen krijgen. In het verleden stonden we op de startgrid met een auto die qua pure snelheid niet was opgewassen tegen de tegenstand. Voortaan kunnen we ons rechtstreeks meten met de concurrentie en dat is een kans die we met beide handen willen grijpen.”