Op 11 november werd de laatste wedstrijd betwist van het “nieuwe” Belcar Skylimit Sprint Cup kampioenschap, de Race Promotion Day. Het Genkse MSE (Motorsport Services & Engineering) verscheen opnieuw aan de start met de BMW Coupé met Bart Van Samang achter het stuur.
Na de vorige wedstrijd was er werk aan de winkel. Door een ophangingsbreuk diende het differentieel van de BMW vervangen te worden. Zowel de kwalificaties als de races werden op dezelfde dag afgewerkt. Op donderdagmorgen werden in de voormiddag de twee kwalificatiesessies gereden om de startopstelling van de beide sprintraces van de namiddag te bepalen.
Door de koude voorafgaande nacht en het grijze weer, werden de kwalificaties in moeilijke omstandigheden verreden. Desondanks kon Bart tijdens de eerste sessie een mooie 2e startplaats verzilveren en in de tweede sessie met de polepositie zelfs een nog beter resultaat neerzetten. De start van de eerste wedstrijd verliep vlot, waarbij Bart zich vlak achter de leider kon nestelen en hem meermaals onder druk zetten. Het leek uit te draaien op een spannende strijd tot na enkele ronden de wielmoer van het linker achterwiel loskwam. Bart diende de pits op te zoeken en na terug vastzetten van het wiel kon hij zijn weg verderzetten, jammer genoeg met een minuut achterstand op de leider. Uiteindelijk slaagde Bart erin na een verdienstelijke inhaalrace nog op de vijfde plaats te finishen en de snelste wedstrijdronde te draaien met een 1.39.792.
De tweede wedstrijd werd gestart vanop polepositie. Die eerste plaats liet Bart bij de start niet schieten. Beter nog, tijdens de wedstrijd kon hij zijn voorsprong op de tweede door constante strakke rondetijden stelselmatig uitbouwen tot een 20-tal seconden. Tot bij het ingaan van de laatste ronde dezelfde wielmoer opnieuw loskwam en Bart de wagen jammer genoeg langs het circuit moest parkeren.
Dominiek Paret, MSE-teamchef, heeft nog geen verklaring voor deze dubbele pech: ”We hebben dit nog nooit voorgehad. We passen dezelfde procedures al jaren toe en hebben nog nooit problemen gehad met loskomende wielmoeren. Omdat het hier tweemaal om dezelfde wielmoer ging, gaan we alleszins grondig onderzoeken wat er fout kan gegaan zijn.”