De GT World Europe uithoudingsrace op de Duitse Nürburgring was een kolfje naar de hand van van de Orange 1 FFF Lamborghini van Bortolotti-Mapelli-Caldarelli, voor de AKKA ASP Mercedes AMG-GT van Marciello-Fraga-Gounon en de HRT Mercedes AMG-GT van Stolz-Bastian-Engel. Echter met een zesde plaats in de uitslag zijn Dries Vanthoor en Charles Weerts, in Duitsland bijgestaan door Robin Frijns, zeker van de algemene titel in de GT World Europe, de tweede titel voor het WRT Audi-duo in amper acht dagen tijd.
De voorlaatste race van de GT World Europe Endurance Cup was een verhaal met twee zeer diverse hoofdstukken. De eerste tweeënhalf uur van de wedstrijd op de Nürburgring verliepen eigenlijk zonder verhaal. Vooraan gaven Lamborghini, Mercedes en in zekere mate Porsche de toon aan, tot op een goede dertig minuten van het einde er een eerste interventie van de safety car volgde. Het gevolg was dat alles weer in elkaar schoof en… we een race kregen met nog enkele incidenten, die onder meer de #71 Ferrari en #22 Porsche hun race kostten.
Dries Vanthoor wurmde zich ondertussen een weg door het pak en de WRT Audi R8 LMS schoof uiteindelijk op van twaalf naar zes, om zo de algemene titel in de GT World Europe te grijpen. Dries Vanthoor en Charles Weerts breien zo een vervolg aan hun succesvolle week, na de titel in de GT World Sprintin Brands-Hatch vorige week.
In de categorie ‘Silver’ was de zege voor Fontana-Ineichen-Feller (Emil Frey Lamborghini), terwijl in Pro/Am, de zege ook voor Lamborghini was met Keen-Costantini-Hamaguchi in een bolide van Orange 1 FFF Racing Team. In Pro/Am werd Maxime Martin (TF Sport Aston) vijfde, terwijl Louis Machiels (AF Corse Ferrari) als achtste over de meet kwam.
Op 25 en 26 staat de finale van de GT World Europe Sprint in Valencia op het menu, terwijl twee weken later het doek valt over het Europese uithoudingsseizoen van SRO in Barcelona. In dat kampioenschap is nog alles open, maar ook daar maakt WRT met zijn crew nog kans op de titel.