In Le Mans beleven we een eer monotone wedstrijd die enkel door kleinere incidenten wordt opgeschrikt. Vooraan leiden de beide Toyota nog steeds met een stevige bonus op de achtervolgers. WRT blijft de dienst in LMP2 uitmaken en Ferrari leidt in de beide GTE-categoriëen.
Foto: © Toyota
Hypercar:
Toyota heeft de top van het klassement stevig in handen, met vijf ronden bonus op de #36 Alpine van Negrao-Vxivière-Lapierre en zes op de #708 Glickenhaus 007 LMH van Derani-Mailleu-Pla. De tweede Glickenhaus, van Dumas-Westbrook-Briscoe is achtste op acht ronden.
LMP2:
WRT blijft vooraan postvatten, met de #31 (Frijns-Habsburg-Milesi) die een kleine twee minuten bonus heeft op de #41 (Kubica-Ye-Deletraz). Stoffel Vandoorne reed een mooi ochtend en heeft de derde plaats stevig in handen in zijn Jota Oreca 07. Panis Racing en Inter Europol vervolledigen de top 5. Tom Cloet is in zijn Ligier 17de in de klasse en zevende in Pro/Am. Ook Nigel Bailly is nog in de race.
GTE Pro:
De Ferrari van Calado-Pier Guidi-Ledogar en de Corvette van Taylor-Garcia-Catsburg vechten om de zege met 40 seconden tussen de beide wagens, terwijl de beide officiële Porsche op net geen ronde volgen. Maxime Martin en Dries Vanthoor moesten hun Porsche 911 RSR van Hub Auto deze ochtend aan de kant zetten met probleem aan de aandrijving; de Weathertech Porsche van Laurens Vanthoor gaf eerder al op na een crash van Cooper Macneill.
GTE Am:
Ferrari en Aston vechten nog steeds om de zege, met AF Corse voorlopig op één, voor de Aston van TF Sport. Alessio Picariello (Porsche) is zevende, twee plaatsen voor Sarah Bovy (Ferrari).