De nacht ligt achter ons en en na zestien uur racen leidt in de 89ste editie van de 24 uur van Le Mans nog steeds de #7 Toyota van Conway-Lopez-Kobayashi, goed een minuut voor de andere GR010 van Hartley-Buemi-Nakajima. Achter de beide Toyota zien we opnieuw de #36 Alpine, maar al op vijf ronden. De beide Oreca 07 van WRT domineren nog steeds de klasse LMP2. In LMGTE Pro blijft de Ferrari 488 van Calado-Pier Guidi-Ledogar vooraan, terwijl Perrodo-Nielsen-Rovera in hun Ferrari 488 de klasse LM GTE Am leiden.
Hypercar:
Toyota heeft de top van het klassement stevig in handen, met vijf ronden bonus op de #36 Alpine van Negrao-Vxivière-Lapierre en de #708 Glickenhaus 007 LMH van Derani-Mailleu-Pla. De wagens pakken ook de top 4 in en ook de tweede Glickenhaus volgt nog steeds in de top 10 algemeen. De Hypercars lijken dus behoorlijk betrouwbaar te zijn.
LMP2:
WRT vooraan dus, met de #31 (Frijns-Habsburg-Milesi) die een kleine minuut bonus heeft op de #41 (Kubica-Ye-Deletraz). Op één ronde vechten de wagen van Panis Racing en de Jota Oreca van Stoffel Vandoorne om de derde plaats. Tom Cloet is in zijn Ligier 18de in de klasse.
GTE Pro:
De Ferrari van Calado-Pier Guidi-Ledogar en de Corvette van Taylor-Garcia-Catsburg vechten om de zege, terwijl de beide officiële Porsche op één ronde volgen. Maxime Martin en Dries Vanthoor volgen in hun Porsche 911 RSR van Hub Auto als vijfde op vier ronden, de Weathertech Porsche van Laurens Vanthoor gaf op na een crash van Cooper Macneill.
GTE Am:
Ferrari en Aston vechten nog steeds om de zege, met AF Corse voorlopig op één, voor de Aston van TF Sport. Alessio Picariello (Porsche) is negende, één plaats voor Sarah Bovy (Ferrari).