Spelletjes met taktiek en pitstops, incidenten en safety cars maakten dat de race voor de Michelin Le Mans CUp uiteindelijk nog een zeer bevochten einde kende.
(foto: ©lemanscup.com)
De algemene zege en ook de zege in LMP3 was voor de Nielsen Racing Ligier-Nissan van het duo Wells en Noble. Zij hielden na twee uur racen op de lijn één seconde over op de #69 Ligier-Nissan Cool Racing van Smith en Bell. In GT3 werd het een dubbelzege voor Herberth Motorsport met de #91 Porsche van Renauer-Bohn voor de #92 van Renauer-Allemand.
Beste Belgische vertegenwoordiger werd Eric De Doncker op de Ligier Nissan van Motorsport98. Hij eindigde met Dino Lunardi op de tiende plaats van het algemene klassement (en het LMP3 klassement). Op de veertiende plaats treffen we de Duqueine #21 aan van Mühlner Motorsport in handen van Pommer en Creed. De overige Belgische inbreng zat netje samen gegroepeerd in een pelotonnetje met op de 18de plaats de DKR Engineering Duqueine met Kris Cools en op de 19de plaats de andere Mühlner wagen, de #18, van De Barbuat en Agren. In GT3 eindigde de Iron Lynx Ferrari van Sarah Bovy en de Française Dorian Pin op een 20ste plaats van het algemene klassement en strandden net aan de voet van het GT3 podium. Een opgemerkte prestatie van de dames. Na de wedstrijd kreeg de winnaar in GT een tijdstraf waardoor de dames naar P3 opschoven.