Ferrari heeft aangekondigd dat het een Hypercar voor het FIA WEC en de 24 uur van Le Mans zal bouwen. De Italiaanse constructeur wil in 2023 de startgrid van de legendarische Franse wedstrijd vervoegen en dat met een wagen volgens het Hypercar reglement, met andere woorden zoals Toyota en Glickenhaus vandaag al aan het ontwikkelen zijn, net als Oeugeot dat ook in 2023 instapt. Eerder gaven Audi en Porsche de voorkeur aan een LMDh-prototype, maar hoe dan ook de merken zullen het tegen elkaar opnemen in de toekomst.
Foto’s: © Ferrari
Vijftig jaar na de laatste officiële deelname aan het World Sports Car Championship in 1973, zal Ferrari een wagen inzetten in de Hypercar-klasse van het FIA World Endurance Championship.
Na een periode van studie en analyse is Ferrari begonnen met de ontwikkeling van de nieuwe LMH-auto. Het testprogramma op het circuit, de naam van de auto en de rijders die zullen racen in het rood van de Italiaanse autobouwer, worden later bekend gemaakt.
Ferrari-president John Elkann geeft tekst en uitleg: “In meer dan 70 jaar autosport, op circuits over de hele wereld, hebben we met onze auto’s in soortgelijke competities races gewonnen en dat mede dankzij geavanceerde technologische oplossingen: innovaties die voortkomen uit de competitie en ervoor zorgen dat onze wagens voor de openbare weg beter worden. Met het nieuwe Le Mans Hypercar-programma bevestigt Ferrari nogmaals zijn sportieve toewijding en vastberadenheid om een hoofdrolspeler te zijn in de grote wereldwijde motorsportevenementen.”