He wordt stilaan moeilijk voor de GTE Pro-klasse in het FIA WEC, want na Ford en BMW, verdwijnt nu ook Aston Martin uit de klasse. Dat betekent onder meer dat Maxime Martin zijn zitje verliest. Na Soulet (Bentley), is Martin de tweede Belgische fabrieksrijder die nieuwe horizonten moet opzoeken.
Aston Martin is de regerende kampioen in FIA GTE Pro, bij de constructeurs en de rijders, met het Deense duo Marco Sorensen-Nicki Thiim. Uiteraard wonnen zij ook de GT-wereldttiel. Ook zegevierde Aston Martin dit jaar in de klasse voor de GT-wagens in Le Mans, met Maxime Martin-Alex Lynn-Harry Tincknell.
Het Britse merk won sinds 2012 maar liefst 47 wedstrijden in diverse categorieën en behaalde 103 podiumplaatsen. Aston Martin wil wel nog verder gaan met klantenteams in GTE Am en zal waarschijnlijk ook weer meer present tekenen in de GT World.
Voor 2021 resulteert dit in een duel Ferrari-Porsche in FIA WEC, terwijl in de VS alleen Corvette nog een volledig programma afwerkt. In Le Mans zouden de drie constructeurs het dan tegen elkaar opnemen. Het moge duidelijk zijn dat de GTE Pro op termijn een stille dood zal sterven, want ook de aanwezigheid van Porsche is op middellange termijn onzeker.