Home > Circuit > Eenzitter > Renault Eurocup: stukjes moet in elkaar passen op Hockenheim

Renault Eurocup: stukjes moet in elkaar passen op Hockenheim

Ugo de Wilde begint optimistisch aan de voorlaatste afspraak van het seizoen in de Eurocup Formula Renault en is vastbesloten enkele plaatsen goed te maken in de stand van het kampioenschap.

(persbericht)

De wedstrijden volgen elkaar in een hels tempo op sinds Francorchamps. Ondanks de toenemende virusdreiging is de Eurocup Formula Renault het enige internationale kampioenschap ter wereld dat erin is geslaagd zijn kalender met tien Europese meetings (het aantal dat van bij aanvang was voorzien) over zes verschillende landen te behouden.

“Ik wil zeker Renault bedanken voor de geleverde inspanningen in deze voor ieder moeilijke tijden, en het behouden van hun kalender over tien meetings. Met wijzigingen, zeker, en met een beetje minder glitter en glamour dan voorzien aan het begin van het jaar. Maar in tegenstelling tot andere series, die de annuleringen opstapelden, konden wij wel blijven rijden, en dat is het voornaamste”, bekent Ugo. “Ik ben aan mijn derde PCR test toe in de afgelopen week, tussen Imola en Hockenheim. Maar op dit moment, met alle voorzorgsmaatregelen die genomen werden, slaag ik er nog steeds in om negatief te testen. Ik wil van de gelegenheid ook gebruik maken om alle partners te bedanken die, ondanks de ook voor hen moeilijke omstandigheden, tot op het einde mij zijn blijven ondersteunen. En vergeten we ook Arden Motorsport niet natuurlijk, die ook heel wat inspanningen hebben geleverd, gezien de uitzonderlijke omstandigheden waarmee we werden geconfronteerd. Dit seizoen was niet gemakkelijk, ongeacht hoe men het bekijkt, maar we zijn er nog altijd bij, op de baan, en daar kunnen we alleen maar blij om zijn. Niet iedereen had dat geluk. Vele competities verloren wedstrijden of zijn gewoonweg gestopt.”

Ugo zal op het circuit van Hockenheim en in het kader van de DTM finale, weer de baan kiezen bij twee gelegenheden nu vrijdag, voor de twee collectieve testsessies. De kwalificaties staan op het programma op zaterdag en op zondag, om 9u40, en de twee races zijn er telkens midden in de namiddag, om 16u10.

“Ik hou goede herinneringen aan mijn kennismaking met dit F1 circuit vorig jaar. Ik tekende voor de vijfde chrono in de regen en, nadat ik een super start maakte, kon ik profiteren van het gebakkelei tussen Victor Martins en Oscar Piastri en kon ik zelfs aan de leiding rijden van deze manche gedurende vijf of zes rondes in het droge. Maar de regenafstelling was helemaal niet aangepast aan die omstandigheden. Ik was 20 km/u trager dan mijn concurrenten in de rechte stukken en uiteindelijk strandde ik aan de voet van het podium. Ik herinner mij dat ik aan het einde van de wedstrijd moest vechten om de vierde plaats te houden voor een rode bolide die in sneltreinvaart naderde.  Dat was de Arden Motorsport van Sebastian Fernandez, die toen tweede snelste van de race was. Dat belooft dus voor dit weekend. Sedert drie wedstrijden nu scoorde ons team het meeste aantal punten…achter ART. We hadden minstens telkens een wagen op het podium in elke manche sinds Barcelona. Dat was driemaal voor Alex Quinn en driemaal voor mij. Om diverse redenen, die ik al heb uitgelegd, kende ik bewogen kwalificatiesessies in Italië. Die zullen hier opnieuw de sleutel tot de wedstrijd worden. Je moet absoluut vertrekken vanop de eerste twee rijen om kans te maken op een podium.  En daartoe moet je erin lukken om alle puzzelstukjes in elkaar te passen over één enkele ronde. Maar het potentieel is er. Ik bezet nog altijd de negende plaats in het kampioenschap, want de eerste race op Francorchamps kreeg helaas maar de helft van de punten toegekend omdat ze werd gestopt met rode vlag. Maar ik zit maar 13 punten verwijderd van de zesde plaats, en dat is mijn doelstelling voor het einde van het seizoen. Ik zal hiervoor vechten, daar kunnen jullie op rekenen.”