Begin 2017 werd duidelijk dat Turbo Magazine zou ophouden te bestaan en dat einde resulteerde in Autosportwereld.be, een nieuwswebsite over de autosport in België en de Belgen in de autosport. Vandaag zijn we goed drie-en-een-half jaar verder en Autosportwereld.be voorstellen hoeft nauwelijks nog. Verslagen, interviews, achtergrondreportages, nieuws en autosport in beeld, het komt dagelijks aan bod voor de tienduizenden lezers die ondertussen hun weg naar ons medium gevonden hebben.
De mainstream media duwen autosport naar de achtergrond, maar dat wil niet zeggen dat autosport niet meer populair zou zijn. Kijk naar de publieke opkomst voor wedstrijden als de FIA WEC in Spa of 24 uur van Zolder op circuit en zeker de rallywedstrijden in het noorden en zuiden van dit land en dan stel je vast dat de redactionele keuzes van de Laatste Nieuwsen, VTM-en en andere Nieuwsbladen moeten te wijten zijn aan een gebrek aan sportieve vakkennis of druk van politiek correcte managers. Autosport is en blijft een populaire sport en dat merken wij dagelijks aan onze cijfers. Net daarom wordt ons werk ook iedere dag belangrijker. Rijders, teams, organisaties en federaties willen geen anonimiteit, niet voor de sport as such, maar zeker niet omwille van de commerciële belangen. Autosport heeft recht op media-aandacht en goed, als de klassieke media het niet meer willen opbrengen, dan nemen wij die taak met veel plezier op ons.
Vanuit die logica richten wij ons tot u beste lezer, want u bent met velen duizenden en in het verleden gaf u met plezier enkele euro’s uit om bijvoorbeeld Turbo Magazine te lezen, euro’s die de redactie in staat stelde om nog beter werk te leveren en dat zouden wij u nu ook willen vragen. Destijds betaalde u zes euro voor één exemplaar van Turbo Magazine… zes euro, inderdaad… Als u dat bedrag éénmaal per jaar ‘schenkt’ aan Autosportwereld.be dan kunnen wij nog beter werk leveren, werk voor u, maar ook voor de hele autosport.
Daarom: