Het weekend van 10 en 11 oktober wordt druk, zeer druk, neen, onwaarschijnlijk druk. Bovenaan de internationale agenda staan de F1 op de Duitse Nürburgring en het WRC in Sardinië. Er is echter nog veel meer.
Op de Nürburgring is er alleen F1, want de F3 en Porsche Supercup zijn afgelopen, terwijl de F2 moet wachten tot Bahrein alvorens de ontknoping te kennen. Op een goede twee uur rijden van de Nürburgring begint de DTM aan het tweeluik in Zolder, ditmaal in het gezelschap van de Porsche Cup Benelux. Nog Benelux-competities zijn er op Circuit Zandvoort met de Supercar Challenge, Fiesta Cup en Mazda MX-5 Cup. In Oudenaarde tot slot, start het Belgian rally Championship weer en dat na zeven maanden gedwongen wachten. Maar liefst 23 topwagens zullen er voor de zege vechten.
GT en prototypes bij de vleet
In het zuiden van Europa is het dan weer tijd voor de finale van de GT World Sprint op de omloop van Barcelona en in Monza racen de European Le Mans Series en de Michelin Cup. In de drie competities spelen er Belgen mee vooraan. Charles Weerts en Dries Vanthoor (WRT Audi) zijn voorlopig leider in de tussenstand van de GT World Sprint, maar met nog drie races in Barcelona te gaan, is de strijd erg open. Louis Machiels is tweede in de Pro/Am-categorie, maar hij moet wel 30 punten goedmaken op leider Edward Cheever. Ugo De Wilde en Amaury Cordeel doen het in de Formula Renault Eurocup.
In Monza verdient Alessio Picariello (Porsche) zijn leidersplaats in de GT-klasse van de ELMS en Jean Glorieux (DKR) kan mits een goed resultaat zelfs voor de tweede maal kampioen in de Le Mans Cup worden.
Toerwagens en motoren
Verder zijn er TCR Europe in Monza, WTCR in Slovakije, met respectievelijk Nicolas Baert en Gilles Magnus, op de Charlotte Raceway mag Laurens Vanthoor weer racen in IMSA na een verplichte quarantaine en op Enna-Pergusa is er een race in het kader van de Creventic Series, de eerste internationale competitie op Sicilië sinds 2012, met onder meer AC Motorsport. Last but not least is er de MotoGP in Frankrijk.