Gisteren communiceerde V-Max Racing Management BV van Dick Van Elk dat de BMW M2 Cup in 2021 wel eens een afzonderlijk kampioenschap zou kunnen worden, naar het voorbeeld van de Ford Fiesta Sprint Cup en Mazda MX-5 Cup. De Nederlandse promotor zou dat echter kunnen doen in samenwerking met Hans Van de Ven, die gelijkaardige plannen heeft met de BMW M2 in ons land.
“Ik werk al geruime tijd aan een soortgelijke Cup met de BMW M2”, vertelt Hans Van de Ven aan autosportwereld.be. “Dick heeft de mosterd als het ware bij ons gehaald en wij hebben ondertussen afspraken met de Belgische invoerder en BMW Motorsport. Maar ik ben altijd voorstander geweest van een samenwerkingen. 1+1=2 en dat geldt ook in de autosport en zeker vandaag. Ik heb dat in het verleden gedaan met de Franse Porsche Carrera Cup en waarom zou dat niet lukken voor onze BMW M2 Cup? Dick en ik hebben allebei een sterk potentieel, maar samen kan je de kosten beter verdelen en bied je de deelnemers meer waar voor hun geld. Daarom hebben Dick en ik samengezeten in Zolder en overwegen we allebei om die samenwerking concreet te maken. Overigens ook voor de Carrera Cup bekijken we de mogelijkheden om in 2021 over de grenzen een samenwerking aan te gaan.”
Corona en de daarmee gepaard gaande economische malaise is een perfect ‘excuus’ om het autosportlandschap in de Benelux te herbekijken. De Driving Force van Hans Van de Ven, V-Max Racing Management BV van Dick Van Elk en Circuit Zolder met de Belcar Series vissen grotendeels in dezelfde autosportvijver en het ware voor iedereen beter geweest dat de drie sterke partijen samen gaan zitten en één platform voor de Benelux-autosport creëren zonder daarom aan eigenheid in te boeten. Wordt zonder twijfel vervolgd…