- Ferrari – Lange tijd leek het of de luxe segmenten van alle sectoren buiten schot zouden blijven maar voor Ferrari kennen de cijfers van het tweede kwartaal een terugval. De Italiaanse constructeur zag een omzetverlies van 42% (voornamelijk veroorzaakt door terugvallende verkoop in China, Hong Kong en Taiwan) en een winstverlies van 22%. Ook voor het gehele jaar is de prognose nu een winstverwachting van ongeveer 3.5 miljard euro, in plaats van de voorziene 4.1 miljard. Het F1 departement lijkt niet te worden geraakt. In het kwartaalrapport wordt er enkel gewag gemaakt van het feit dat ” F1 inkomsten de gangbare onzekere trend reflecteren met slechts 13 races op de kalender, die worden gehouden zonder publiek“, en dat het Mugello Circuit de 1000ste Grand Prix race van Ferrari zal hosten.
- Heineken – De Nederlandse bierbrouwer , één van de hoofdsponsoren van de F1, sloot zijn eerste semester af in het rood. Heineken sloot af met een verlies van 297 miljoen euro, en een daling van de omzet met 16.4%
foto: pixabay