Home > #Hoofdnieuws > GT World: Endurance houdt stand, sprint heeft het moeilijker

GT World: Endurance houdt stand, sprint heeft het moeilijker

SRO heeft de deelnemerslijst voor het seizoen 2020 vrijgegeven, voor zowel de sprint als de uithoudingsserie. Waar de ‘endurance’ relatief standhoudt, gezien de economische schokgolf door Corona, krijgt de sprintserie toch wel wat klappen met goed 20 wagens in plaats van de 33 afgelopen seizoen. Er staan twee Belgische teams op de lijsten, met name WRT en Boutsen Ginion.

Laten we starten met de ‘Endurance’, al lang het paradepaardje van de SRO-groep. Goed 40 wagens zijn permanent ingeschreven, aangevuld met nog enkele teams die een selectie van wedstrijden zullen rijden. Meer dan de helft van de inschrijvingen is voor de Pro-Cup, terwijl de AM-cup – met de rijkere gentlemen drivers – nagenoeg verdwenen is, met nog amper drie wagens. Audi, Mercedes, Porsche, Lamborghini, Ferrari, Bentley en McLaren zijn allemaal vertegenwoordigd in Pro, in tegenstelling tot Aston Martin, Nissan, BMW en Honda. Voor Spa kan dat wijzigen gezien de 24-uursrace in de Ardennen ook voor de Intercontinental GT Challenge telt.

Van Belgische zijde weten we dat WRT drie Audi R8 LMS inzet, terwijl Boutsen Ginion met één BMW M6 GT3 afzakt. Bijkomende Belgische rijders zijn onder meer Louis Machiels (Ferrari), Maxime Soulet (Bentley) en het duo Pacque-Kelders (Audi). In de Sprint Cup zet WRT eveneens drie wagens in. De rijders van WRT zouden begin volgende week bekend moeten worden gemaakt. Ook Louis Machiels tekent present in Sprint, uiteraard ook met Ferrari.

Het nieuwe seizoen start op 25 en 26 juli in Imola voor een lange race, gevolgd door twee sprintraces in Misano, twee weken later.