De huidige corona-crisis zou wel eens voor veel wijzigingen in de autosport kunnen zorgen, want de crisis op zich is één ding, de economische impact is een heel ander aspect van deze pandemie.
Zoals iedereen weet gaan een goede economie en geld voor sport hand in hand en dus staan we voor moeilijke tijden. Anderzijds kan deze crisis ook een katalysator zijn om bijvoorbeeld het aantal kampioenschappen terug te dringen en de kosten te verlagen.
In die optiek kwamen ons twee interessante geruchten ‘ter ore’ de laatste dagen en die willen we u niet onthouden. Eén is de mogelijke verdwijning van de GTE-klasse, waarbij GT3 werkelijk overal de norm zou worden, ook in Le Mans. Meteen kan de GT-klasse in Le Mans potentieel op goed 10 merken rekenen! Dat zou voor iedereen een stap voorwaarts zijn, zeker op een ogenblik dat zelfs bij Porsche onzekerheid heerst over een verdere deelname aan GTE.
Een tweede piste is dat het DTM de mogelijkheid bekijkt om de huidige toerwagens te vervangen door de nieuwe GT2-klasse van SRO. Zo komt het ITR niet in aanvaring met de ADAC en hun GT3-kampioenschap. Met de nieuwe Porsche 935 is er meteen een brug naar het oude DRM, met de beruchte bolides zoals BMW M1, Porsche 935 of andere Ford Capri Zakspeed. Wij zeggen alvast geen neen…