Design, elegantie, technologie, rijplezier, hoogstaande kwaliteit en rijcomfort: dit zijn de sleutelwoorden die centraal staan in de nieuwe video die door Alfa Romeo werd gerealiseerd om het contact te houden met huidige klanten en toekomstige prospecten in België en Luxemburg, enkele weken voor de officiële viering van de 110e verjaardag van het merk.
Dit initiatief werd door Alfa Romeo in België ontwikkeld en zet in scène de twee nieuwe modellen Giulia en Stelvio MY2020. Deze modellen symboliseren op een perfecte manier de intrinsieke kwaliteiten die het merk hebben vormgegeven en waar de historiek van het merk reeds meer dan één eeuw is op gebaseerd. Vandaag betekent rijden aan boord van de nieuwe sportieve berline Giulia of de elegante SUV Stelvio het summum op het vlak van innoverende en creatieve spirit wat de leidraad was en nog steeds is van de bekende constructeur met het befaamde Biscione logo.
Zoals bij alle Alfa Romeo modellen wordt dynamisch rijden een echte rijbeleving. Het is net die beleving die eveneens aan de basis ligt van de terugkeer van Alfa Romeo naar de meest prestigieuze automobielsport ter wereld – de Formule 1 – met de piloten Kimi Räikkönen en Antonio Giovinazzi aan het stuur om de kleuren van Alfa Romeo Racing te verdedigen…
Die filosofie stond centraal in de ontwikkeling van de opgefriste Giulia en Stelvio, die voor MY2020 evolueren op drie vlakken die complementair zijn met hun alom geprezen motoren: hun hyper geavanceerde technische oplossingen, hun rijgedrag – dat evolueerde tot een ware rijervaring en nieuwe normen vestigt in hun respectievelijke segmenten – en hun unieke, Italiaanse design. De kwalitatieve interieurs en de technologie aan boord verzekeren nu dezelfde graad van uitmuntendheid dankzij nieuwe rijhulpsystemen, autonome rijsystemen (niveau 2), het nieuwe, volledig opgewaardeerde infotainmentsysteem met geconnecteerde diensten en de hertekende human-machine interface.
Deze twee modellen, uitgerust met turbodiesel motoren (van 136 tot 210 pk) en turbo benzine (van 200 tot 280 pk) symboliseren op magistrale wijze de Alfa Romeo spirit, zoals deze ook op de circuits en in de vele internationale autowedstrijden verder leeft.
De videobeelden werden gedraaid in de straten van het vorstendom Monaco, die eveneens dienen als prestigieus kader voor de Grand Prix F1 en waar de laatste publicitaire campagne van het merk werd opgenomen voor de nieuwe Giulia en Stelvio MY2020. De modellen Giulia en zijn beschikbaar bij de officiële Alfa Romeo distributeurs vanaf €34.900 (€33.746 in Luxemburg) en €39.990 (€38.668 in Luxemburg).
(persbericht)