Twee dagen na te hebben aangekondigd dat de kaap van 140 deelnemers was gepasseerd blijven de organisatoren van de Spa Rally de inschrijvingen ontvangen, zowel voor BRC, HBRC en Criterium. Ook de VHRS-nevenwedstrijd, Yokohama Spa Rally Classic gedoopt, blijft geniet van het succes dat twaalf maanden kon worden opgetekend, zelfs in die mate dat alle grote namen van de Regularity één na één present tekenen.
Het programma op zaterdag 14 maart is dan ook best aantrekkelijk te noemen, met twee passages op de proeven van Chevron, Andrimont, Fays Show en Spa, en vooral een finale in het kader van hét evenement van de vooravond, de SuperSpéciale Francorchamps WRX, die allicht voor een pak toeschouwers zal worden afgewerkt! Het is op die klassementsproef dat de deelnemers in VHRS 65 en VHRS 50 tussen twee doortochten van de rijders in BRC en HBRC hun wedstrijd zullen afsluiten, alvorens hun wagens aan de immense tribune van de rallycrosscircuit van Spa-Francorchamps te parkeren. Nadien kunnen ze uitgebreid ervaring uitwisselen in de Sky Box, waar de VIP-zone van de Spa Rally zal zijn gevestigd, om er later die avond, op dezelfde prestigieuze plek, van een uitgebreide prijsuitreiking te genieten.
Men herinnert zich nog dat François de Spa en Dominique Dufrasne vorig jaar voor ophef zorgden door met hun originele en schitterende Saab Sonett naar de zege te rijden. François de Spa, nu bijgestaan door Maxime Andernack, besloot dit jaar zijn welgekende Mini Cooper S van stal te halen, om te starten… in het Criterium! Hij kan zichzelf dus niet opvolgen op het palmares van de Yokohama Spa Rally Classic, waardoor het allicht een heel open wedstrijd wordt!
En de zegekandidaten staan te dringen, om zo de grootste trofee te veroveren en ten volle te kunnen genieten van de Saturday Night Fever die DG Sport hen voorbehoudt! Bij dat groepje favorieten al zeker Etienne Baugnée en Benoît Remion (Ford Escort MK1), Georges Chalsèche en Baptise Gengoux (Opel Manta S/R), Pascal Collard en Vincent Snyers (Clan Crusader), Filip De Munck en Kristof Vermant (Lada VFTS), Dominique Dufrasne en Isabelle Dogne (Alfa Romeo Giulia Sprint GT), Jean-Claude Kauffman en Jean-Marc Piret (Toyota Celica), Olivier Maréchal en Thomas Collard (Peugeot 205 GTI), Gaëtan Monseur en David Hanquet (BMW 325i), Claude Ninane en Christophe Simon (Opel Kadett C), John Pottier en Thibault Blaimont (MG B), Gaëtan Schoonbroodt en François Gehlen (Ford Escort MK1), Jonathan Georges en Pierre Lemaire (Peugeot 205 GTI), François Destrée en Fred van Rijckevorsel (Volvo Amazon), Stéphane Blaise en Patrick Lienne (Porsche 911), en deze lijst is verre van volledig.
Ook de VHRS 50-categorie ligt op kruissnelheid, met enkele andere specialisten van de Regularity, zoals Christian Crucifix en Jennifer Hugo (Ford Anglia Broadspeed), Alain Dominiczak en Alexandre Dessauvage (Triumph Dolomite Sprint), André Lamotte en Joseph Polet (Lancia Fulvia HF), maar ook Olivier de Bonhome en Eric Chapa (Alfa Romeo Coupé Bertone). Er zouden nog enkele andere toppers moeten volgen…
Zoals de traditie het wil, is het aanbod in VHRS heel gevarieerd, wat de liefhebbers van historic automobielen zeker zal plezieren. Naast de reeds vermelde auto’s kan men ook uitkijken naar een Opel Commodore GS/E, een MG B GT V8, een Saab 99, een DAF 55 Coupé Marathon, een Fiat 124 Sport Spider, en zelfs een Citroën BX Sport ! Zoals u zelf kan vaststellen is het VHRS-concept één van de sleutels tot het succes van de Spa Rally. En dat zal niet snel veranderen…
(persbericht)