[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.22″][et_pb_row _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text _builder_version=”4.0.6″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” hover_enabled=”0″]
In Londen werd vandaag door de organisatie van de Formula E en door de FIA de EVO versie van de tweede generatie aan Formula E wagens voorgesteld. In het zevende seizoen van de elektrische formule wordt er een hertekend ontwerp gebruikt voor wat nu een heus wereldkampioenschap wordt.
foto: abbfiaformulae/media
Gewijzigd werden een aantal structurele onderdelen als de voorvleugel, de gebogen achtervleugel en de rugvin met als doel een algemeen “frissere” look aan de wagen te geven. De bolide krijgt ook de 18-duims Michelin Pilot Sport all-weather banden die zowel in droge als natte omstandigheden kunnen worden gebruikt.
Chassis en koetswerk blijven voor iedereen gelijk. De teams hebben de mogelijkheid om hun eigen elektrische componenten te ontwikkelen en sommige onderdelen van de aandrijfgroep. Op 3 maart wordt de nieuwe generatie aan Formule E wagens voorgesteld op het International Motor Show van Genève.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.0.6″][et_pb_column _builder_version=”4.0.6″ type=”4_4″][et_pb_gallery _builder_version=”4.0.6″ gallery_ids=”57669,57672,57671,57670″ fullwidth=”on” auto=”on” auto_speed=”3500″ hover_enabled=”0″][/et_pb_gallery][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]