Reeds in 2017 werden de krijtlijnen uitgezet voor de verbetering van het Circuit en de renovatie van de asfaltlaag van de piste. Met de steun van Sport Vlaanderen zal het project in 2020 worden verwezenlijkt. |
De volledige piste is in 3D opgemeten om een optimaal resultaat te kunnen garanderen. Onder andere de staat van de ondergrond, de hellingsgraad en afwatering zijn nauwkeurig in kaart gebracht. Omdat de eindlaag van primair belang is, werd er onder deskundig advies gekozen voor een zeer specifiek type asfalt. Grip, wrijving en duurzaamheid zijn belangrijke factoren. |
Betere waterbuffering en extra stabiliteit Door de aanleg van wadi’s in de aanwezige graszones zal het regenwater vlot kunnen infiltreren. Het project voorziet daarnaast meer dan 5.000m² extra waterbuffering. De oude betonnen rijstrook-randen worden heraangelegd wat de veiligheid absoluut ten goede zal komen. Op de nodige plekken wordt extra stabiliteit gecreëerd om de ruim 55.000 m² asfalt voor de volgende 10 jaar in topconditie te kunnen houden. |
Ook 8,2 kilometer glasvezelkabel Wij streven naar een continue verbetering van de veiligheid op ons circuit. Daarom zullen de grindbakken uitgebreid of vernieuwd worden en wordt er 8,2 kilometer glasvezel geplaatst. Hiermee maken we ons terrein klaar voor de allernieuwste technologieën, zoals een digitaal camerasysteem. Dankzij de hulp van onze partner EL SYSTEMS kunnen gevaren voortaan autonoom gedetecteerd en doorgegeven worden. |
Klaar voor seizoensopening met DTM De verbeteringswerken starten op 23 maart 2020 en worden uitgevoerd binnen een termijn van 25 kalenderdagen. Gedurende deze periode vinden er 2 manches van het EK BMX plaats. Alles zal tijdig klaar zijn om de DTM in het weekend van 24-25-26 april goed te ontvangen. Team Circuit Zolder en hoofdaannemer APK stellen samen alles in het werk om het hele domein te optimaliseren. Bezoekers kunnen het resultaat bewonderen op de vele mooie events die er in 2020 op het programma staan. |