De DTM finale op Hockenheim bleef spannend tot op de lijn en dat was vooral te danken aan een ongewone pitstop strategie van BMW. Maar uiteindelijk sloot Mueller het kampioenschap af met een zege voor Audi, het merk dat dit seizoen domineerde.
In de regen schoot poleman Mueller (Audi) weg bij het groene licht. Terwijl Rene Rast (Audi) er een festival van maakte door naar de tweede plaats te glippen (vier wijd aan de Südkehre!) zette Nick Cassidy, 16de en de best geplaatste SuperGT, de Lexus LC500 gelijk tegen de rail. Maar het was een ergere crash en bijhorend brandje van Juncadella (BMW) die dan een rode vlag uit bracht.
Na de herstart ging Mueller opnieuw aan kop, gevolgd door Rast. De koplopers maakten een latere pitstop maar Green (Audi) en de BMW van Eriksson ielden zich aan een nog veel latere pitstop. Zij lieten de klok aftellen tot nul en pitten in de allerlaatste ronde. Het mocht niet baten, Mueller pakte de zege voor Rockenfeller en Rast. De BMW van Glock strandde aan de voet van het podium en Green eindigde als vijfde. De Japanse SuperGT wagens konden geen vuist maken en doken weg in de dieptes van het klassement. Eerlijkheidshalve moet hieraan toegevoegd worden dat de Japanse wagens in Duitsland de voor hen ongewone en onbekende Hankook banden dienden te gebruiken.
foto: dtm.com