Home > Circuit > Belcar Zolder: Independent Motorsports aast op podium!

Belcar Zolder: Independent Motorsports aast op podium!

Nadat Independent Motorsports de 24 Hours of Zolder afwerkte met een Porsche 911, ruilt het West-Vlaamse team de Duitse bolide bij de laatste manche van het Belcar Endurance Championship 2019 in België weer in voor de vertrouwde Lamborghini Huracán Super Trofeo. Na een deugddoende tweede plaats in Spa-Francorchamps willen Lieven Goegebuer, Xavier Stevens en Koen Wauters dit weekend opnieuw met een trofee huiswaarts keren in een meeting waar de Europese NASCAR zijn grootse finale houdt.

“In het kampioenschap kunnen we helaas geen rol van betekenis meer spelen, maar dat betekent niet dat we zonder ambitie naar Circuit Zolder afzakken”, vertelt teameigenaar Lieven Goegebuer. “Elke ronde aan het stuur van de Lamborghini Huracán leer ik bij en dus willen we als team dit weekend die progressie verderzetten. Het zal weer wat aanpassen worden nadat we de vorige race met Porsche reden, want de Lamborghini vraagt toch een iets andere rijstijl.”

Ook Xavier Stevens tekent wederom present en wil de goede lijn van in Spa-Francorchamps doortrekken. “We hebben de voorbije weken de Lamborghini volledig nagekeken, hij is als nieuw! We begrijpen als team en rijders de wagen steeds beter en op moreel vlak was het podium bij de vorige race met de Lamborghini een mooie opsteker voor het ganse team. We willen bij de voorlaatste race van het seizoen dan ook graag verder bouwen op die prestatie en het team een nieuwe ereplaats schenken. Dat zal niet eenvoudig zijn, maar we gaan alles in het werk stellen om op zondagmiddag opnieuw op het ereschavot te staan!”

“Ik verwacht een onvoorspelbare wedstrijd”, stelt Koen Wauters. “Eerst en vooral is er het wisselvallige weer dat wordt verwacht, maar daarnaast heb je aan het einde van het seizoen altijd verschillende belangen die spelen. Bepaalde rijders willen een goede plaats in het kampioenschap veiligstellen, anderen hebben dan weer niets te verliezen en gaan misschien iets meer risico’s nemen. Hoewel de race aanzien wordt als een endurancewedstrijd, is het voor mij eigenlijk een sprint van een goede twee uur. Met twee pitstops en evenveel rijerswissels, gaat het een kwestie zijn van zo weinig mogelijk tijd te verliezen en vooral op het juiste ogenblik te pitten. We zullen bij de les moeten zijn!”

Op zaterdag staat er zowel een vrije training (9u05) als een kwalificatie (15u25) op het menu, terwijl de wedstrijd over 125 minuten om 12u50 op zondag op gang wordt gevlagd.

(persbericht)