Home > #Hoofdnieuws > BRC: reacties na de East Belgian Rally

BRC: reacties na de East Belgian Rally

[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.26.4″][et_pb_row column_structure=”1_2,1_2″ _builder_version=”3.26.4″][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”3.26.4″][et_pb_image src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2019/09/392A3415.jpg” _builder_version=”3.26.4″][/et_pb_image][et_pb_image _builder_version=”3.26.4″ src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2019/09/EBR19__JB_00120.jpg”][/et_pb_image][et_pb_image _builder_version=”3.26.4″ src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2019/09/71206947_537781040317845_4595614358179938304_n.jpg”][/et_pb_image][et_pb_image _builder_version=”3.26.4″ src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2019/09/EBR19__KL_00137.jpg”][/et_pb_image][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”3.26.4″][et_pb_text _builder_version=”3.26.4″]

Sébastien Bedoret (Skoda Belgium Fabia R5), podium en frustratie
We wilden om de zege strijden en zijn daar niet in geslaagd. Al in de eerste lus, afgewerkt in heel lastige weersomstandigheden, liepen we een grote achterstand op, die we niet meer konden dichtrijden. Ik zoek geen excuses. Voor één keer had ik aan het stuur niet het nodige vertrouwen. De feeling was niet goed, zonder te weten waarom, en ik kon het juiste ritme niet vinden. Zelfs in de tweede en derde lus, toen ik zowat de dezelfde tijden als Adrian Fernémont draaide, begreep ik niet waarom we wel sterk voor de dag kwamen of waarom niet. Dit was een heel bizarre dag en ook een wat frustrerend. Hoewel het toch een beetje deugd doet, is dit podium maar een magere troost.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.26.4″]

Grégoire Munster i mooi debuut met de BMA Skoda Fabia R5
Ik had geen resultaat vooropgesteld. Het doel was om gaandeweg progressie te maken en om te finishen. Ik ben dan ook heel trots dat ik beide ambities heb kunnen waarmaken. In het begin van de wedstrijd was het een beetje zoeken om de juiste Pirelli’s te kiezen. Achteraf bekeken heb ik iets te lang met ‘full wets’ gereden en had ik iets sneller moeten overschakelen naar de hardere banden. Dat is ervaring. Toen ik op de harde Pirelli’s stond volgend de tijden met als climax een derde tijd op 1.3 sec van de scratch. Mijn Belgisch debuut met de R5 was een heel positieve ervaring. Deze ochtend was het zoeken naar de juiste bandenkeuze. In het begin waren we te optimistisch want het regende harder dan we dachten. Gelukkig konden we om de twee ritten van banden wisselen waardoor we niet al teveel tijd verloren. Na afloop van de tweede ronde zijn we aan de leiding gekomen bij de GT’s en hebben die niet meer afgestaan. Met een plaats in de top 10 en de zege bij de GT’s hebben we onze ambities waargemaakt. Ik ben dan ook heel tevreden.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.26.4″]

Charles Munster (Opel Adam Cup), 27ste en 3de Junior.
Het is altijd fijn om op het einde van een rally op het podium te staan. In de eerste ronde waren de tijden niet al te best. De tweede en derde ronde brachten beterschap waardoor we ons vooropgestelde ambitie om progressie te maken hebben kunnen inlossen. Ook de ritten in het donker verliepen heel goed. Het is alleen jammer van de lekke band in de 7e KP die ons bijna vijf minuten heeft gekost.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.26.4″]

Pieter Jan Michiel Cracco,  door pech geveld in de Skoda Fabia R5
Voor de eerste keer in mijn leven heb ik gereageerd op een bericht dat geplaatst werd op de sociale media. Ik mik immers niet op een podium in deze wedstrijd, want ik besef dat dit een heel snel en moeilijk parcours is. Ik ben realistisch. Mijn voorbereiding was verre van ideaal, want ik kwam vrijdagnamiddag pas terug van vakantie. Mijn verkenningen waren uiterst beperkt. Het ging weer bijzonder hard vooraan. Sommigen hadden voor opgesneden slicks gekozen, maar ik wil eerst de 4 proeven eens op snelheid gereden hebben voor ik het tempo zal verhogen. Het niveau ligt dit jaar echt bijzonder hoog in het Belgisch kampioenschap, want de omstandigheden zijn erg verraderlijk. Ik vreesde de slotronde in het donker wel een beetje. We hebben geen specifieke nota’s gemaakt in het donker en de snelheid ligt hier erg hoog… Na KP 10 vielen we zonder benzine op weg naar het servicepark. We kregen op de verbinding hulp van buitenaf. We waren op dat moment buiten koers. Het resultaat was verkeken, zeker toen we ook nog eens lek reden op de voorlaatste proef. Uiteindelijk vond ik het belangrijk om alle proeven te rijden voor de ervaring en daarna heb ik de wagen in het servicepark gezet en heb ik mijn controleboekje afgegeven. We hebben weer veel geleerd en progressie gemaakt. Dat was onze doelstelling. Gaandeweg groeide het vertrouwen en ging het beter en beter. Enkele keren naderde ik tot op 3 seconden van de scratch, om maar te zeggen hoe dicht alles bij elkaar zat. In de slotrit heb ik dan nog eens alles gegeven met een 3de tijd tot gevolg.” 

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.26.4″][et_pb_column _builder_version=”3.26.4″ type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.26.4″]

(persberichten/foto’s: belgianrallychampionship)

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]