Omdat de weg op bepaalde plaatsen zwaar beschadigd was door vrachtwagens uit de mijnindustrie, en omwille van veiligheidsredenen beslisten de organisatoren om de zesde etappe in twee delen te splitsen met een verbindingsrit. Nasser Al-Attiyah haalde de dagzege, maar had deze keer wel een beetje geluk nodig.
Het was een eerder sombere Al-Attiyah die uit de Overdrive Toyota Hilux stapte bij de finish. Hij wist dat hij zijn ongeslagen reeks overwinningen in gevaar had gebracht. Enkele kilometers na de herstart van de proef vergisten Al-Attiyah en Baumel zich en reden voorbij het moeilijk op te merken pad dat hen in de juiste richting moest brengen. Het kostte hem bijna de dagzege. De Rus Denis Krotov (MINI JWC) zat wel op de juiste weg en had een voorsprong van 23 minuten toen hij versnellingsbakproblemen kreeg en op tien kilometer van de finish nog lek reed ook.
Een zege met een gelukje dus voor Al-Attiyah, voor Overdrive teamgenoot Eric Van Loon. De derde plaats ging naar Mathieu Serradori en de Belg Fabian Lurquin (Buggy CR6 SRT). Al-Attiyah heeft in de tussenstand nu 40 minuten voorsprong op de Chinees Liu Kun (Hanwei SMG) en 15 minuten op de buggy van Jérôme Pélichet (Optimus Raid Lynx).
Morgen gaat het van Dalanzadgad naar Bayinbaolige, een verbindingdsrit van 551 kilometer waarbij de deelnemers de Chinese grens oversteken. Er is geen klassementsrit voorzien. Opletten dus in een rit aan normale snelheden, tussen het lokale verkeer en met aardig wat grensformaliteiten.
(foto: Overdrive Racing)