[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.0.47″][et_pb_row _builder_version=”3.0.48″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.0.47″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text _builder_version=”3.0.74″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”]De nieuwe Audi S8 combineert progressieve luxe met dynamische sportiviteit en scherpt tegelijk zijn reputatie aan als ijkpunt voor Vorsprung durch Technik met innovatie ophangingssystemen.
Zijn 4.0 TFSI-motor – een biturbo-achtcilinder – ontwikkelt 420 kW (571 pk) en een overdadig koppel van 800 Nm. Hij is gecombineerd met MHEV-technologie voor een perfecte symbiose van efficiëntie, comfort en opwindende prestaties. De voorspellende luchtvering, dynamische vierwielsturing en quattro-aandrijving met standaard sportdifferentieel staan in voor een uitmuntend rijgedrag af-fabriek. De nieuwe Audi S8 gebruikt specifieke designelementen om de sportieve elegantie van de gesofisticeerde luxesedan op een heel precieze manier uit te drukken.
Indrukwekkende prestaties: de motor
Als V8-motor met mildhybrid-technologie biedt de prestatiegerichte aandrijflijn van de Audi S8 niet alleen maximale soepelheid, maar met een vermogen van 420 kW (571 pk), 800 Nm aan koppel en twee turboladers garandeert hij ook dat er voor elke situatie ruim voldoende kracht beschikbaar is. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/u. De met staal beklede cilinderwanden in het aluminium blok verminderen de wrijving en zorgen voor een uitzonderlijk soepele loop. Automatisch geactiveerde kleppen in het uitlaatsysteem benadrukken de indrukwekkende sound. Emoties en prestaties op sportwagenniveau worden gecombineerd met comfort en efficiëntie. Het mildhybrid-systeem (MHEV) werkt continu om het brandstofverbruik te drukken.
Dynamisch rijgedrag: actieve ophanging, vierwielsturing en quattro met sportdifferentieel
De unieke combinatie van innovatie onderstelcomponenten maakt dat dit vlaggenschip het hele bereik kan afdekken, van zijdezacht cruisen als een luxesedan tot het dynamisch-strakke rijgedrag van een sportwagen. De nieuwe S8 wordt standaard met een voorspellende actieve ophanging geleverd. Dit hoogtechnologische systeem, dat samenwerkt met de adaptieve luchtveren, kan elk wiel apart optillen of naar beneden drukken via elektromechanische actuatoren. De nieuwe Audi S8 kan een bijzonder comfortabele luxesedan zijn of een oprecht dynamische sportwagen, dat hangt volledig van de bestuurder af. Het Audi drive select-systeem biedt de keuze uit vijf profielen. Comfort+ is een nieuw profiel. Dat maakt dat bochten nemen een nog comfortabeler ervaring wordt. De Audi S8 herdefinieert de grenzen van de fysica dankzij de dynamische vierwielsturing. Die maakt het mogelijk om de stuurhoek van de voor- en de achteras onafhankelijk van elkaar aan te passen. Klanten kunnen kiezen voor de optionele koolstofkeramische remschijven: geventileerd, slijtvast en lichter dan gietijzeren schijven.
Precieze expressie van sportieve elegantie: het design
Het design van de modelreeks krijgt een aantal nieuwe accenten in de nieuwe Audi S8. Details aan de voorbumper, zijschorten en buitenspiegelkappen en de twee S-typische dubbele uitlaatpijpen benadrukken het sportieve en progressieve karakter van de auto. Het zwarte stylingpakket is ook als optie verkrijgbaar. De opties voor de verlichting gaan tot HD matrix-ledkoplampen met Audi laserlicht en OLED-achterlichten.
Progressief en state-of-the-art: de uitrusting
Een bijzonder element zijn de standaard op comfort afgestemde contourstoelen met sportlook. Ze bieden een uitgebreide elektrische verstelling en gescheiden verwarming in drie trappen voor elke stoel. Daar kunnen nog een ventilatie- en massagefunctie aan worden toegevoegd. De 38 rijhulpsystemen die Audi voorziet in de nieuwe S8 zijn onderverdeeld in de pakketten City en Tour. Binnen het brede gamma aan rijhulpsystemen springt de Adaptive cruise assist eruit. Die combineert de functies van adaptieve snelheidsregelaar, file-assistent en rijstrookassistent.
Bediening en connectiviteit
De nieuwe Audi S8 biedt nieuwe digitale diensten en de modernste connectiviteit. De bestuurder stuurt nagenoeg alle functies aan via twee grote schermen. Alle zaken die relevant zijn voor het rijden verschijnen in de Audi Virtual Cockpit, die de keuze biedt tussen twee weergaveopties. Terwijl de toerenteller en snelheidsmeter als grote wijzerplaten worden getoond in de rijmodus, vormt de navigatiekaart het middelpunt van de aandacht in de infotainmentmodus.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.19.9″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.19.9″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_gallery fullwidth=”on” auto=”on” auto_speed=”3500″ _builder_version=”3.19.9″ gallery_ids=”45195,45194,45193,45192,45191″][/et_pb_gallery][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]