De Conseil Mondial du Sport Automobile in Paris heeft bekend gemaakt dat het technische reglement voor de nieuwe generatie rallywagens, voor de periode 2022 tot 2027, richting hybride gaat en ook meer vrijheden omvat dan het huidige reglement.
Het hybride systeem voor de WRC-wagens zal gebruik “maken van gemeenschappelijke onderdelen en software voor het hybride systeem en dat voor een periode van drie seizoenen, met een mogelijke opening naar meer vrijheden vanaf 2024. Het eerste doel is om vooral op de verbindingen elektrisch te rijden en meer vermogen te hebben op de proeven. De deelnemers mogen werken op basis van bestaande wagens of op basis van een prototype conform de reglementen. Ook aërodynamisch zullen er heel wat vrijheden zijn en wagens mogen aangepast worden aan de reglementaire afmetingen, bijvoorbeeld als een basisauto te groot zou zijn.”
De beschrijving van het project tot reglement doet denken aan de ter ziele gegane Groep S, midden jaren ’90, het reglement dat in 1987 de Groep B had moeten vervangen. Het goed duidelijk over de WRC-wagens. De kalender voor 2020 is nog niet bekend.