De succesvolle Audi A4 verdient met een nieuwe designtaal het prestige van de topklasse. S4 TDI combineert voor het eerst een V6 TDI-motor met EAC en 48V-hoofdboordnet
De A4 vormt de spil van het merk: na een carrière van vier jaar heeft Audi de succesrijke middenklasser nog competenter en sportiever gemaakt Zijn koetswerk is ingebed in de nieuwe designtaal van het merk. Het gebruiksgemak van het grote MMI touch-display is analoog aan dat van een smartphone. Veel motorversies krijgen voortaan mild-hybridtechnologie (MHEV) aan boord. Deze ruime mate van elektrificatie komt vooral de efficiëntie en het comfort ten goede.
Hetzelfde kan gezegd van de Audi S4 TDI, die voor het eerst een V6 TDI-motor onder de kap krijgt, samen met een 48V-hoofdboordnet en een elektrisch aangedreven compressor die zijn pittig vermogen nog net iets vlotter voor de dag laat komen. Deze combinatie van vermogen, koppel en efficiëntie maakt hem uniek binnen zijn segment. Bij marktintroductie zien we zes turbomotoren met een vermogen tussen 110 kW (136 pk) tot 255 kW (347 pk): één viercilinder-TDI, een V6 TDI, drie viercilinder-TFSI’s en een S4 V6 TDI. De 2.0 TDI met 100 kW en 120 kW volgen.
(persbericht)