Om een kans te maken op de overwinning in Namen, moet in de eerste plaats de wagen drie dagen lang betrouwbaar blijken. De drie belangrijkste favorieten weten dat dit niet altijd evident is in deze categorie. Guino Kenis, winnaar in Haspengouw, moest in Spa zijn snelle BMW M3 aan de kant zetten met een gebroken transmissie. Op de vloeiende proeven moet de M3 zijn vermogen kunnen uitspelen.
Dat kan zeker ook gezegd worden van de Ford Sierra Cosworth van Dirk Deveux, die in Spa meteen debuteerde met een overwinning. Maar, de versnellingsbak van de Ford liet het afweten in Tielt, waar de Limburger nog een tweede plaats uit de brand kon slepen.
Zijn twee grootste rivalen hebben de pechduivel ook al ontmoet dit seizoen. Gino Bux wil eindelijk eens van pech gespaard blijven. Met zijn snelle Ford Escort Mk1 wil Büx de modernere Youngtimers het vuur aan de schenen leggen. Het gebrek aan vermogen zal Gino trachten te compenseren in de technische stroken.
We hadden het over vier kanshebbers, want natuurlijk mogen we Arthur Kerkhove niet over het hoofd zien. De 22-jarige piloot uit Ronse is bezig aan een erg regelmatig seizoen met zijn Ford Escort, wat hem voorlopig een knappe leidersplaats oplevert in het Historic BRC.
Hij krijgt in elk geval weerwerk van de snelle Ford Escorts van Emile Tollet en Benoit Gillot, terwijl Marcel Wirtz zijn originele Mercedes 190 aan de start brengt. Christophe Sanzot presenteert een mooie Skoda 130LR. Een speelkameraad voor de originele DAF 66 Marathon van Pierre Jamin en de Mini Cooper S van Kevin Haselden.