[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.0.47″][et_pb_row _builder_version=”3.0.48″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.0.47″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text _builder_version=”3.0.74″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”]Ze hadden al de openingsmanche in Zolder gemarkeerd en ze herhaalden dit feit op het prestigieuze circuit van Magny-Cours op Paaszondag! Laurent Do, Thierry Le Leu, Massimo Petralia en Christophe Devis zijn overduidelijk de referenties binnen de C1 Racing Cup gedurende dit seizoensbegin van 2019. De rijders op de #232 Néo Speed by Kimy Racing lieten nooit de teugels vieren gedurende de wedstrijd van 480 minuten die op deze Paaszondag werd verreden tussen 15u00 en 23u00. Buiten een vervanging van de remklauwen kwam er niets de gang naar voren verstoren van deze beloftes in de laatst bijgekomen, en tevens best betaalbare, promotiecup. Ze maken er gebruik van om zich een naam te vestigen in het wereldje en dat is goed bekeken!
Voor het team van Kimy Racing verliep de afspraak op Magny-Cours meer dan goed want de #223 van Matot-Matot-Boveroux bevestigden, na hun uitstekende kennismaking met de discipline in Limburg, door de zilveren plak te grijpen in de Nièvre. Een ronde zat er tussen de #233 en de #223 bij het vallen van de finishvlag op het einde van de avond.
De strijd voor de kleinste podiumtrede bleef veel langer onbeslist. Het werd, na de ongelukkige opgave na drie uur rijden van de #259 DZ Racing (De Zan, Wauters, Thonus en Wathelet) door motorbreuk aan de Château d’Eau, een gevecht over de gehele lijn tussen de #231 Gaban Motorsport van Gaban-Machtelinckx-Cagnina, de #233 KMD 233 van Van Hove-Putz en de #226 Ca Roule Racing van Muller-Loly-Laloux,
Er was uiteindelijk een eindsprint naar de lijn nodig om dit dispuut te regelen, waarbij de #226 Ca Roule Racing (in het verleden niet altijd zo gelukkig bij de prijzendeling) er als beste uitkwam en de derde plaats pakte met 53 seconden voorsprong op de #231 Gaban Motorsport ! De #233 KMD 233, die moest op het einde van de rit buigen voor de beste vertegenwoordiger uit de clan van FloRacing, de #221 van Börner-Fohimont-Maka, die de punten voor de 5de eindplaats sprokkelden. Het team van de familie Flohimont zette alles wel beschouwd een mooie prestatie neer, aangezien hun #201 van Pirlet-Pirlet-Herman een degelijke 7de plaats opeiste, op amper 10 seconden van de #233 KMD 233. De top 10 op Magny-Cours werd volgemaakt door de #203 MCL Racing Team van Kupper-De Maeyer, de #228 HTH Motorsport van Hortulanus-Hayot-Divoy-Hortulanus-Trichoche en de #224 Raidillon 55 by WDS van Wautier-Alsteens-Vandendriesch, die zich op een bepaald moment zelfs in de top-5 meldde.
Minder succes was er voor de #358 The Art of Racing van Schwartz-Bränke-Schöneberg, die van de baan ging net na drie uur wedstrijd, evenals voor de #229 FKR-M3 van Houben-Abrahams, die tijd verloor door de vervanging van een wielnaaf.
Na deze zeer kleurrijke, en opnieuw zeer gewaardeerde prestatie van sommige combinaties, keren de kleine bommetjes van de C1 Racing Cup terug op 22 en 23 juni in het hartje van de Elzas, op het groene circuit “Anneau du Rhin”. Daar zullen de rijders op de #232 Néo Speed by Kimy Racing voor de derde maal op rij ernstige zegekandidaten zijn…
(persbericht)
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.19.9″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.19.9″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_gallery fullwidth=”on” auto=”on” auto_speed=”3500″ _builder_version=”3.19.9″ gallery_ids=”38810,38811,38812,38813″][/et_pb_gallery][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]