Home > Industrie > Lange-afstandsraket: Audi S6 en S7 met TDI-motoren en elektrische compressor

Lange-afstandsraket: Audi S6 en S7 met TDI-motoren en elektrische compressor

[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.0.47″][et_pb_row _builder_version=”3.0.48″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.0.47″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text _builder_version=”3.0.74″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”]De nieuwe Audi S6 en S7  worden uitgerust met koppelrijke V6 TDI-motoren. Audi gebruikt voor het eerst een elektrisch aangedreven compressor.

Het enorme motorkoppel piekt bij 700 Nm en is constant aanspreekbaar over een toerentalbereik van 2.500 tot 3.100 t/m. Dit is de ideale motorisatie voor prestatiegerichte klanten in Europa. Met de S6 en S7 TDI-modellen tilt Audi de succesvolle motortechnologie van de SQ7 TDI (gecombineerd brandstofverbruik 7,6 – 7,2 l/100 km, gecombineerde CO2-uitstoot 199 – 189 g/km) naar een hoger niveau. Voor het eerst is er een elektrisch aangedreven compressor waardoor de 3-liter V6 TDI 257 kW (349 pk) levert. De overbrenging gebeurt via een tiptronic- achttrapsautomaat, die altijd met permanente quattro vierwielaandrijving wordt geleverd. De elektrische compressor reageert onmiddellijk en voorkomt zo elke zweem van een “turbo gat” en zorgt voor een snelle reactietijd en krachtige acceleraties, ongeacht de rijsituatie. De V6-TDI met EAC laat de nieuwe S6 Berline in 5 seconden van 0 naar 100 km/u accelereren, de S6 Avant en de S7 Sportback hebben een tiende van een seconde extra nodig voor deze standaard sprintoefening. De topsnelheid wordt elektronisch begrensd bij 250 km/u.

Het mild hybride systeem

Het mild hybride systeem (MHEV) helpt om het brandstofverbruik te drukken en maakt het mogelijk om de startstop functie al vanaf een snelheid van 22 km/u te activeren en kunnen ze tot 40 seconden ‘coasten’ met uitgeschakelde verbrandingsmotor. Alle S TDI-modellen worden gehomologeerd volgens de Euro 6d temp emissienorm. De WLTP-verbruikswaarden, NEDC-gecorreleerd, geven een verbruik van 6,3 of eerder 6,2 liter diesel per 100 kilometer en een CO2 -uitstoot van 165 of eerder 164 gram per kilometer voor de A6 Berline afhankelijk van de gebruikte banden/velgen. Voor de A6 Avant zijn de cijfers 6,5 l/100 km en 171 g/km, en voor de S7 Sportback 6,5 l/100 km en 170 g/km.

Lange afstand rijden

Met de S6 Berline, S6 Avant en S7 Sportback biedt Audi een sportief full-size model voor elk doel: de klassieke Berline, de praktische Avant of de vierdeurs Coupé.  Alle modellen worden geleverd met uitgebreide comfort-, connectiviteit- en rijhulpsystemen. Zo combineren ze perfect sportiviteit met elementen die cruciaal zijn voor langeafstandsgebruik. De nieuwe Audi S-modellen zijn uitstekende auto’s voor langeafstandsritten. Verder geniet men van een ruim interieur en een riante koffer.

De nieuwe grote S-modellen debuteren op de Europese markten in zomer 2019. De basisprijzen in België bedragen: € 78.000 voor de S6 Berline, € 80.300 voor de S6 Avant en € 85.920 voor de S7 Sportback.

(medegedeeld/ed.wb)

 

 
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.19.9″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.19.9″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_gallery fullwidth=”on” auto=”on” auto_speed=”3500″ _builder_version=”3.19.9″ gallery_ids=”37640,37641,37642,37643,37644″][/et_pb_gallery][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

You may also like
Belcar 2023: met AC Motorsport
Dakar 2023: Chicherit wint, Sainz verliest leiding
Dakar: proloogwinst voor Ekström en Audi
Toerisme: Denis Dupont weer in Michelin Pilot Challenge