Home > Circuit > DTM en Super GT: twee series, één historische samenwerking

DTM en Super GT: twee series, één historische samenwerking

Het Super GT- en het DTM-kampioenschap werken samen aan twee gezamenlijke races voor het seizoen 2019. Eerst trekt de Super GT naar Europa (Duitsland), later volgt de omgekeerde beweging (Japan). De samenwerking tussen de twee kampioenschappen blijft zo groeien.

Op het einde van het DTM-seizoen in Hockenheim (4-6 oktober) maakt de super GT-grid zijn opwachting naast de DTM-merken Audi, BMW en Aston Martin. De drie constructeurs Lexus, Nissan en Honda zakken allemaal af naar Duitsland. Daarna trekken de series naar Japan in november voor een tweede evenement in Fuji (23-24 november).

Unieke samenwerking

De beide touringcarkampioenschappen werken al langer samen en zijn ook gebaseerd op gedeelde technische regels. Volgens de overeenkomst komen twaalf auto’s per serie aan de start. De selectieprocedure hiervoor is wel nog niet gekend. Het format van de race kreeg wel al vorm. Er zal geracet worden volgens de DTM-principes. Twee kortere wedstrijden dus in vergelijking met het Super GT en er zijn ook geen rijderswissels.

De Aziatische gasten nemen zowel zaterdag als zondag deel in Hockenheim. De piloten worden later dit jaar geselecteerd. ITR managing director Achim Kostron is enthousiast. “Zes merken op de grid van een DTM-wedstrijd is indrukwekkend. Het toont nog maar eens het potentieel van deze samenwerking.”

You may also like
Supercar Challenge Hockenheim: Team RaceArt pakt zwaarbevochten podium in Hockenheim
Super GT: Nissan overweegt Bertrand Baguette als vaste waarde
Super GT: Bertrand Baguette test in een Nissan
In een notendop: GT