Een jaar na de conceptversie is de McLaren Senna GTR af. De circuitversie kan de weg niet meer legaal op, maar dat moet u ervoor over hebben. In ruil krijgt u namelijk alles wat Mclaren in zijn mars heeft. De Britten waren in de productie niet aan regels gebonden en dat is duidelijk te zien.
De ‘normale’ 4.0l V8 bi-turbo Senna was al een fenomenale wagen, maar de GTR kan nog straffere statistieken voorleggen. 10 kg lichter, 25 pk extra en 200 kg meer downforce. Sterk, want de Senna was sowieso al een wagen die extreme grenzen benaderde. 1.188 kg, 825 pk en 1.000 kg neerwaartse druk zijn de definitieve cijfers, een mooi rapport voor McLaren!
Ook de aerodynamica kreeg een upgrade. Een nieuwe frontsplitter en vooral de gigantische vleugel, die gebaseerd is op LMP1-racers, zijn de voornaamste aanpassingen. Gewichtsbesparing was een ander aandachtspunt. Zo komt de GTR standaard zonder passagierszetel, al kan je die wel gratis als optie bekomen. De ophanging komt dan weer van de 720S GT3. Volgens McLaren is enkel hun Formule 1-wagen sneller dan deze hypercar.
Zoals u waarschijnlijk al dacht is de Senna GTR een exclusief beestje. Slechts 75 exemplaren zullen het levenslicht zien. De prijs draait rond 1,25 miljoen euro. Niet dat u nu snel naar de dichtstbijzijnde McLaren-dealer moet hollen, want de Senna GTR hebben allemaal al een eigenaar gekregen.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.19.9″][et_pb_row _builder_version=”3.19.9″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.19.9″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_gallery gallery_ids=”35478,35479,35480,35481,35482,35483,35484,35485″ fullwidth=”on” _builder_version=”3.19.9″][/et_pb_gallery][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]