Zoals de traditie het wil, zijn de resultaten van de proeven in ‘Classic’ (60 km/u) grondig geanalyseerd en daarom werd de voorlopige uitslag pas na middernacht bevestigd. Dat weerhoudt de deelnemers er niet van om zich zondagochtend als eerste op de Place McAuliffe in Bastogne aan te bieden, alvorens richting de wouden van de provincie Luxemburg te vertrekken. Op zondag zijn er bovendien dubbele bestraffingen, wat maakt dat alles mogelijk blijft, zeker omdat de beste teams nog steeds in de strijd om de zege zijn.
Enkel Eric Gengou et Didier Gathy (Volvo 142) ontbreken bij de favorieten, na een breuk in de motorophanging, al zien we ook Kurt Dujardyn en Filip Deplancke (Porsche 911) niet in de top-10, een situatie die nog veranderen kan.
De mannen die de beste prestatie neerzetten in de RT van Stoumont, Gaëtan Schoonbroodt en François Gehlen (Ford Escort MK1) bleven vooraan, maar zonder een kloof te slaan. Na de terugkeer in Bastogne om 20u30, hadden ze een minimale voorsprong van 24,7 punten op Eric Piraux en Catherine Monard (Renault 5 Alpine), die zeker ook nog zegekansen hebben. Dirk Van Rompuy en Jens Vanoverschelde (Opel Ascona B) volgden als derde, voor Etienne Baugnée en Benoît Remion (Ford Escort MK1), Patrick Lambert en Yves Noelanders (BMW 2002 Ti), de jonge wolven Alexandre Delhez en Benoît Deflandre (Ford Escort MK1), de winnaars van 2018 Marc Van Dalen en Julien Minguet (Ford Escort MK2), Gaëtan Monseur en David Hanquet (BMW 325i), maar ook Patrice Simon en Christian Bernard (Porsche 924 S), allemaal binnen een handvol punten. Dat belooft!
De beste buitenlanders zijn voorlopig Esten, met Toomas Kreek en Hein Arvi (VAZ Lada 21011) 11de, voor de Fransen Jérôme Ambrosini en Montgomery Abel (Audi 80 GT) en Frédéric Magdziarek en Philippe Lhomme (VW Golf GTI). Op naar de wouden nu en dat voor enkele zeer moeilijke proeven!