De Noor Mads Ostberg zal een volledig seizoen in het WRC2-Pro kampioenschap rijden aan het stuur van een Citroën C3 R5 van het Belgische team DG Sport Competition. Dat Ostberg in WRC2 zou uitkomen, meldde Autosportwereld.be gisteren al, nu zijn de details van het programma ook bekend. Dit programma wordt gesteund door Citroën Racing en de Racing Shop, Michelin en Total, en zal van start gaan binnen een paar weken met de Rally van Zweden. Mads Østberg staat voor een overwinning in het WRC (Portugal 2012), 11 podia in het wereldkampioenschap rally en een status als officiële piloot voor Citroën in 2014, 2015 en 2018. Vorig seizoen deed de Noorse piloot ook mee in acht WRC races met de nieuwe C3 WRC, behaalde hij podiumplaatsen in Finland en Australië en eindigde hij eerste van de Citroën piloten in het kampioenschap.
Op 31-jarige leeftijd kan Mads Østberg bogen op een gedegen ervaring : drie keer Noors kampioen (2006, 2007 en 2008), hij deed mee aan zijn eerste rally in het WK in 2006 (Wales GB). Aan boord van een Subaru Impreza, een Ford Fiesta en in het bijzonder een Citroën DS3 en C3 WRC, is Mads Østberg nooit weggeweest uit het wereldkampioenschap. De Noor en zijn co-driver Torstein Eriksen pakken deze nieuwe uitdaging met grote vastberadenheid aan. De Citroën C3 R5 is een fantastisch wapen en het doel is niets minder dan de wereldtitel.
DG Sport Competition heeft op haar beurt veel ervaring met Citroëns : denk maar aan de wereldtitel in WRC3 en Junior van Quentin Gilbert en Renaud Jamoul in 2015, met een DS3 R3 die werd geprepareerd in de ateliers in Theux. DG Sport Competition heeft ook een DS3 R5 geprepareerd en meer recentelijk een C3 R5 met Kevin Abbring en natuurlijk Guillaume de Mevius.
Joost Custers is de voormalige hoofdredacteur van Turbo Magazine en besloot na het stopzetten van het magazine Autosportwereld.be op te richten. Daarnaast is hij de vaste autosportmedewerker van Het Laatste Nieuws. Hij is tevens eigenaar van JC-Communications, een bedrijf gespecialiseerd in autosportcommunicatie. Zijn passies zijn evenzeer rally, als circuit, met de Monte-Carlo en de 24 Uur van Le Mans als exponenten.
Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring te verbeteren. We gaan ervan uit dat u hiermee akkoord gaat, maar u kunt zich afmelden als u dat wenst. Cookie settingsAKKOORD
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.