[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_text _builder_version=”3.0.105″ background_layout=”light”]
Onder de editie 2018 van de Omloop van Vlaanderen zal opnieuw een E-rally worden georganiseerd als annex van de rally Omloop van Vlaanderen in Roeselare. De E-rally staat open voor elektrische, zero-emissie en plug-in-hybride auto’s.
De E-rally wordt gereden volgens het reglement van de regularity, waarbij de deelnemers een opgelegd gemiddelde dienen aan te houden op de klassementsproeven. Deze klassementsproeven zijn dezelfde als de normale rally en de E-wagens rijden voor de echte rallywagens uit. Het gemiddelde is nooit hoger dan 59,99 km/u. Wanneer dat gemiddelde hoger of lager is, worden strafpunten toegekend en het team met de minste strafpunten, wordt de winnaar.
De rally start zaterdag 1 september om 8u40 op het podium en eindigt rond de klok van 20u. Het rallycentrum bevindt zich in de gebouwen van Floral Racing in de Zwaaikomstraat, maar tijdens de regroup- en mediazone, worden de wagens opgeladen op het Polenplein.
(persbericht)
[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_text _builder_version=”3.0.105″ background_layout=”light”]
Electric Motorsport Team met Kia Niro Plug-In Hybrid
Het team bestaat uit de Oostendse rijder Filip Dewulf en zijn Roeselaarse copiloot Kurt Maes. Voor de E-rally beschikt het Electric Motorsport Team over een nieuwe Kia Niro Plug-In Hybrid, geleverd door de Kia-dealer uit Roeselare. De Niro Plug-In Hybrid heeft een 1.6-liter benzinemotor met een elektrische motor, samen goed voor een gecombineerd vermogen van 140 pk. De Kia Plug-In Hybrid schakelt moeiteloos tussen benzine en elektriciteit. Een combinatie van beide is eveneens mogelijk. Het regeneratieve remsysteem zet kinetische energie om in stroom om de batterij op te laden tijdens het rijden. Het verbruikt bedraagt 1,4 l/100 km en een CO2-uitstoot van 29 g/100 km. Tevens kan de Kia Plug-In Hybrid makkelijk opgeladen worden aan een 220 V stopcontact of aan een openbare laadpaal. In volledige elektrische modus raakt de Niro tot 50 kilometer ver.
Beter doen dan vorig jaar
“Vorig jaar werden wij 8ste algemeen en 5de in onze klasse. Dit gaan wij proberen te verbeteren. Wij hopen op een podiumplaats”, vertelt Filip Dewulf. “Wij komen beter voorbereid aan de start”, vult Kurt Maes aan. “Wij hebben geleerd uit onze fouten van vorig jaar, toen wij te vlug gestart waren. Tevens zou een nieuwe tripmaster ons moeten helpen de gemiddelden beter op peil te houden”.
(persbericht)
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]