Na de 24 Uur van Zolder waren er blije, heel blije en minder blije gezichten en allemaal hadden ze hun verhaal. Wij brengen de meest opmerkelijk citaten:
Koen De Wit (4de in Belcar 3): “De technische commissie besloot dan maar om vóór de start de GT4-wagens naar een soort “parc ferme” te roepen en daar de wagens te tanken, waar iedere GT4-bolide 100 liter benzine kreeg toebedeeld en alle wagens in onze klasse dus met een gelijke hoeveelheid benzine zouden starten. Tot daar geen probleem. Maar bij de volgende tankbeurten kregen we (de GT4-wagens) telkens maar 93 liter. Als men dan al deze verschillen gaat optellen is dit een extra tankbeurt, waardoor we de derde plaats verliezen, en ook kostbare punten in Belcar 3. Voor de rest werkten we een perfecte race af. En daar mogen we dus wel fier op zijn, net als op de prestaties van iedereen binnen het team.”
Een vlotte race werd het niet voor de kerels van Baelus Motorsport. Zij traden voor het vierde opeenvolgende jaar aan met de BMW M235i en konden rekenen op de vertrouwde gezichten van Filip Baelus, Bart Lievens, Paul Lievens en Eveline Maes, dit jaar aangevuld met routinier Chris Van Woensel.
“We hebben een wagen die in feite niet kan wedijveren met de andere bolides in onze Belcar 3 klasse. Voor Belcar 3 zijn we iets te traag, maar voor de Belcar 4 klasse zijn we net iets te snel. Of het een oplossing is om een extra klasse in het leven te roepen? Ik weet het niet, er zijn nu al vijf klassen binnen hetzelfde kampioenschap en men moet ergens lijnen trekken. We eindigen alsnog 6de in onze klasse en waar ik fier op ben is onze 17de plaats algemeen. Ook op iedereen binnen het team kan ik ook nu weer fier zijn, want zowel de rijders als alle crewleden hebben hun job perfect volbracht. Ik kan dus besluiten dat ondanks de gemengde gevoelens hier een fiere teameigenaar staat.”