Waar de strijd helemaal vooraan in de wedstrijd in een definitieve plooi lijkt te vallen, is de strijd om de ereplaatsen weer helemaal open. De Porsche van No Speed Limit, met Bouvy-Wauters-Wauters-Vancempenhout-Menten staat met een ernstig probleem aan de versnellingsbak stil en de Wolf van onder meer Kumpen en Longin heeft tijd verloren na een schuiver van de Limburger. Hierdoor leidt de Porsche van Goegebuer-Vanthoor-Engelhart-Stevens-Lagrange nu met twee ronden voorsprong op de achtervolgers van Belgium Racing en 11 ronden op de eerste prototype, de Norma van Aquaprotect. Kumpen en co liggen vierde, voor de verrassende Comparex by EMG Porsche van Vanbellingen-Wijtzes-Cox-Verbesselt-Van de Munckhof.
Achter dat vijftal vinden we de eerste GT4, de overblijvende Mercedes van SRT (foto), voor de Porsche 911 van QSR en de tweede GT4, de Porsche Cayman van PG Motorsport. Mogelijk nog mooier is de derde plaats in Belcar 3 van de VGL Saker. In Belcar 4 leidt Hofor en in Belcar 5 AR Performance.