Home > #Hoofdnieuws > Total Spa 24: Nissan vs. Jaguar, onze mening

Total Spa 24: Nissan vs. Jaguar, onze mening

[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.105″ background_layout=”light”]

Als deel van onze uitvoerige voorbeschouwing op de 70ste editie van de Total 24 Hours of Spa, wikken en wegen drie redacteurs van Autosportwereld.be de dertien verschillende constructeurs op de deelnemerslijst van de grootste GT-race ter wereld. Zes keer komen twee vergelijkbare constructeurs lijnrecht tegenover elkaar te staan, zes keer geven wij onze ongezouten mening.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_text _builder_version=”3.0.105″ background_layout=”light”]

We vergelijken twee van de kleinere projecten in de Blancpain GT Series, de een met gloednieuw materiaal, de ander met een auto die aan zijn afscheidstournee bezig is. Veel budget om te testen is er niet in het Japanse kamp – de Nissan nam niet deel aan de tweede, door WRT georganiseerde testdag – terwijl de artisanale Jaguar bestuurd wordt door drie jonge wolven met minder ervaring, die er dit seizoen wel in slaagden om als enige Silver Cup-auto mee te dingen met de tenoren.

Michaël Oosterlinck“Beide projecten zijn kleinschalig maar zeker niet nieuw. Net zoals dat bij Lexus het geval is, zullen ook deze merken op een bepaald moment meestrijden voor de ereplaatsen. Of ze dat gedurende de volledige 24 uur kunnen, is natuurlijk een andere vraag. Geen van beiden zal in normale omstandigheden de wedstrijd winnen, maar een plek binnen de top tien zit er zeker in.”

[/et_pb_text][et_pb_image _builder_version=”3.0.105″ src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2018/07/GTEND-2018-05-SIL-07-Sat-Free-Practice-1094-DBWP5362.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” always_center_on_mobile=”on” force_fullwidth=”off” show_bottom_space=”on” /][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_image _builder_version=”3.0.105″ src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2018/07/JaguarGT3.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” always_center_on_mobile=”on” force_fullwidth=”off” show_bottom_space=”on” /][et_pb_text _builder_version=”3.0.105″ background_layout=”light”]

Joost Custers:

“Leuk om ze erbij te hebben, maar echt veel kansen maken Nissan en Jaguar niet…”

Gregory Deguelde: 

“Het meest afgescheiden duel wat mij betreft, want ondanks het gebrek aan budget bij RJN Motorsport, kan de nieuwe Nissan GT-R GT3 voor de verrassing zorgen in Spa. Het is een circuit dat de auto perfect ligt, nu moet alleen de betrouwbaarheid nog volgen. De prestatie in Paul Ricard (vijfde na heel wat tegenslagen) was in ieder geval indrukwekkend. De Jaguar zal al blij mogen zijn met een plek in de Super Pole, maar het is toch vooral hopen op een nieuwe GT3 ontwikkeld door het moederhuis.”

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.105″ background_layout=”light”]

De wapens van beide merken tijdens de 70ste editie van de Total 24 Hours of Spa:

Nissan:
#23 RJN Motorsport: Alex Buncombe – Lucas Ordonez – Matt Parry

Jaguar: (Silver Cup)
#54 Emil Frey Jaguar Racing: Mikael Grenier – Adrian Zaugg – Alex Fontana

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]