Home > Circuit > Trophée de Mettet: laatste winnaars en eerste kampioenen gekend

Trophée de Mettet: laatste winnaars en eerste kampioenen gekend

[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”1_3″][et_pb_text _builder_version=”3.0.72″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]

C1 Racing Cup 2018
kalender RACB Belgian Championship
& C1RT Club Championship

10-11 maart:
Trophée de Croix-en-Ternois (2 x 6 heures)
(C1RT Club Championship)

20-21 april:
12 Heures de Mettet
(RACB Belgian Championship & C1RT Club Championship)

20 mei:
Trophée de Nevers Magny-Cours (6 heures)
(RACB Belgian Championship & C1RT Club Championship)

23 juni:
Trophée d’Alsace – Anneau du Rhin (6 heures)
(C1RT Club Championship)

06-07 oktober:
24 Heures 2CV Spa-Francorchamps
(RACB Belgian Championship & C1RT Club Championship)

25 november:
Trophée de Mettet (6 heures)
(RACB Belgian Championship & C1RT Club Championship)

[/et_pb_text][et_pb_image _builder_version=”3.0.72″ src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2017/11/C1RACINGCUP-17-12.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” sticky=”off” align=”left” always_center_on_mobile=”on” border_style=”solid” force_fullwidth=”off” /][et_pb_image _builder_version=”3.0.72″ src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2017/11/image001.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” sticky=”off” align=”left” always_center_on_mobile=”on” border_style=”solid” force_fullwidth=”off” /][/et_pb_column][et_pb_column type=”2_3″][et_pb_text _builder_version=”3.0.72″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]

Met aan de start van de Trophée de Mettet een tiental C1 Racing Cup, afgelopen zaterdag, eindigde het eerste seizoen van deze nieuwe merkencup op een hoge noot. Zoals de traditie het wil, waren de kleine Franse bolides zeer betrouwbaar, niet tegenstaande onder meer het slechte weer, en ze draaiden zonder problemen gedurende tweemaal drie uur wedstrijd.

De finale in twee tijden was zoals de rest van het seizoen een strijd tussen de teams Full Speed Ahead en Beaufort. Uiteindelijk was de winst voor de #206 Full Speed Ahead 1, met David De Wit, Jeremy Agenais en Ronny Seeuws, die het haalden met twee ronden voorsprong op de #203 Beaufort van Julien Collette, Mathieu Collette en François Marcotty. Full Speed Ahead van Joris Mans deed het goed, want ze reden ook naar de derde plaats met tevens Bruno Vanhercke en Steve Van Den Hemel.

Aan de voet van het podium was de strijd ook hevig, tussen de diverse outsiders. Uiteindelijk was de beste ereplaats  voor de #204 Heritage Event Car van Christophe Denis en Alain Neutelers, die het haalden voor de #201 FloRacing van Grégory Couturier, Michael Dierckx en Daniel Dierckx, de #211 JMCE van Bernard Munsters en Maxime Mauroy, de #215 MGC by TDS van Hervé van Rijckevorsel, François Jeukenne en Chloé Van Hove, en de 214 Poulidor 2 van Philippe Verstraelen, Edouard Verstraelen en Martin Saive. Vermelden we nog de #449 Johan Kraan Motorsport, die als ‘Guest’ car reed en waarmee de 17-jarige Dominique Kraan, heeft laten zien dat hij een stukje aan een stuur kan draaien. Deze wagen uit de Nederlandse competitie eindigde met evenveel ronden als de winnaars! Eens te meer het bewijs dat dit soort competitie perfect is voor de jonge wolven die hun eerste stappen in de autosport zetten.

Na afloop van dit eerste seizoen, dat een voorbereiding op de toekomst was, wint het trio Agenais-De Wit-Seeuws de titel in de kleuren van Full Speed Ahead, terwijl het team van Joris Mans het teamklassement logischerwijze ook won. Bruno Vanhercke en Steve Van Den Hemel worden tweede en de rest van de top 10 van de C1 Racing Cup wordt vervolledigd door Julien Collette, Joris Mans, Michaël De Cock, het duo Alain Neutelers-Christophe Denis, Grégory Couturier, en de winnaars van de C1 Racing Cup tijdens de 24H2CV, Arnaud Tsamère, Fred Bouvy, Pierre-Yves Rosoux, Romain Ickx en Simon Tourneur.

Het sportieve seizoen 2017 zit er op en drie C1 Racing Cup hebben zondag nog gereden tijdens een incentive dag, meteen de gelegenheid voor diverse mensen om kennis te maken met dit product. Iedere rijder kreeg een tiental minuten aan het stuur van de wagen en de tevredenheid was alom in de paddock van het Circuit Jules Tacheny. “We wilden een promotiedag organiseren en dat is helemaal gelukt” aldus Léonard Licops, Robert Van Gysegem en Fred van Rijckevorsel, de mannen achter de C1 Racing Cup. “In die mate dat er voor volgend jaar 20 nieuwe kits zijn besteld.”

In 2018 staan er zes proeven op de kalender van de C1 Racing Cup, uiteraard samen met de 2CV Racing Cup. De deelnemers rijden uithoudingsraces op de circuits van Croix-en-Ternois, Mettet, Magny-Cours, de l’Anneau du Rhin, Francorchamps (tijdens de 24H2CV) en een tweede maal Mettet. We kijken er naar uit! Rendez-vous na de winter voor een eerste stand van zaken en tot dan fijne feesten en gelukkig nieuwjaar…!

(persbericht)

 

[/et_pb_text][et_pb_image _builder_version=”3.0.72″ src=”http://www.autosportwereld.be/wp-content/uploads/2017/11/C1RACINGCUP-17-10.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” sticky=”off” align=”left” always_center_on_mobile=”on” border_style=”solid” force_fullwidth=”off” /][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]