Na de zeges in de Benelux Supercar Challenge, waarin Ward Sluys en Bas Schouten in een BMW M4 Silhouette van het Nederlandse topteam JR Motorsport, ook het kampioenschap aanvoeren, kende het duo ook succes buiten de topklasse van de Benelux Supercar Challenge. Samen met de Belgische Amerikaan Daniel Colembie, werd het Belgisch-Nederlandse duo knap derde in de Eneos Palanga 1006 KM Powered by Hankook. Aan het stuur van de PRODIAXO Racing // MOJO Lounge Team BMW M3 GTR won het trio meteen ook de klasse A3000+ en dat zonder dat vooraf enige ambitie op een dergelijk sterk resultaat werd gekoesterd.
Ward Sluys: “Deze race is enorm veranderd, met maar liefst 41 wagens op de startgrid, waaronder diverse sterke formaties uit de Benelux. Het niveau is op enkele jaren tijd enorm geëvolueerd, proficiat ook aan de organisatoren daarvoor. Wij zijn naar hier gekomen in een underdogpositie, met als doel om een foutloze race af te leggen en op te klimmen in de rangschikking. Wij waren absoluut niet de snelste wagen op de piste, dat kon ook niet tegen de dikke GT-bolides, zoals de Aquila CR1, de diverse Porsche 991, maar ook de MARC V8 Silhouette. Daarom was onze afspraak om zeer constant te rijden, de piststops uit te voeren op het juiste moment en vooral geen enkele fout te maken. Op de zeer atypische omloop, meestal ook vrij smal, en met 40 andere wagens rond je, was dat geen makkelijke opdracht. We maakten inderdaad geen enkele fout, op een zeer kleine aanrijding met een snelle Subaru bij het indraaien van de chicane na, een fout die enkel voor wat cosmetische schade zorgde. In die context hebben we dus een parcours afgelegd, dat eindigde op de 3de plaats algemeen, met winst in de klasse erbovenop. Ik ben best wel trots op dit resultaat, want het was heel anders dan met de dikke Silhouette in de Benelux Supercar Challenge waar wij tot de favorieten behoren.”